Co je náplní studia?

Každý student si sestaví svůj studijní plán "šitý na míru" jeho zájmům a cíli studia. Předměty, které si může zařadit do svého studijního plánu budou rozděleny do dvou celků:

Teoretický základ: Teoretická výuka klade důraz na vývoj přírody, evoluci interakcí živé a neživé přírody, vývoj ekosystémů v minulých geologických dobáchti a změn biodiverzity. Student by měl získat přehled a orientaci ve vybraných geologických a biologických vědách. Pro studium biodiverzity to znamená zvládnutí systematických předmětů jako je zoologie, botanika a paleontologie, pro pochopení základu geologických procesů je důležitá endogenní a především exogenní geologie, mineralogie, petrologie, geochemie, pro procesy v biosféře pak ekologie, paleobiologie a evoluční biologie. Součástí teoretické částí výuky jsou i předměty spojené s praktickými aplikacemi: přírodní zdroje, hodnocení krajiny z hlediska geověd, agroekologie ekosystémů, geochemie životního prostředí.

Praktické znalosti a dovednosti: Umožní absolventovi ukončit studium na bakalářském stupni a uplatnit se v praxi. K základným praktickým znalostem a dovednostem by mělo náležet: inventarizační průzkum lokalit; praktické, odborně-populární regionální a přehledové studie z geologie a biologie kompilačního charakteru; technická dokumentace; sběr a uchovávání vědeckého materiálu; informační služby v geologických a biologických vědách, zpracování numerických dat; popularizace vědy (výstavy, přednášky, informační materiály, výukové programy); základní znalosti o ochraně přírody a fungovaní státní správy; vzdělávání dospělých; cizí jazyk (dvousemestrální výuka).

Studium bude ukončeno státní závěrečnou zkouškou, která bude mít tyto části:

  1. Zkouška z geologických věd
  2. Zkouška z biologických věd
  3. Obhajoba bakalářské práce. Bakalářská práce bude mít dvě části:
    1. Jednoduchý vlastní výzkum (např. inventarizační průzkum území, revize muzejního materiálu, atd.)
    2. Originální popularizační výstup - populární článek přijatý do tisku, realizované internetové stránky, naučné CD, scénář výstavy, návrh naučné stezky, realizovaná přednáška, exkurze pro veřejnost apod.). U studentů se zájmem pokračovat v magisterském studiu je možné nahradit tuto část kompilační prací z oblasti geobiologie.