Výsledky zkoušky z geobotaniky
Jméno |
Esej
|
Poznámky k eseji |
Otázky
|
Test
|
Poznámky k testu
|
Známka
|
Vlčková | 2 | Výběr studií je trochu náhodný - i když se z kombinace podobně koncipovaných prací dá vytáhnout obecná historka (co se děje před a po migraci), v eseji není moc ani naznačena | 2 | 2 | Rád bych byl něco slyšel ve smyslu že jde primárně o klasifikaci vegetace, a tudíž parametry prostředí, jakkoliv důležité, jsou sekundární. Taky bych rád něco byl slyšel o tom, jak jsou tyto vztahy postiženy nepřímo pomocí vztahu druhů a prostředí | 2 |
Trachtová | 3 | Dost povrchní pojednání, navíc postavené z větší části na článcích, které jsme četli na přednášce. Skandální neznalost koeficientu podobnosti. | 2 | 2.5 | byl bych něco rád slyšel o problematice extrémů vs. průměrných hodnot. Taky bych rád slyšel o problému statistického rybaření v klimatických datech (kde je to velký problém, protože potenciálních proměnných je spousta). Taky o potížích s daty vlastními, a o potížích dat ze stanic. | 2 |
Pavlíková | 1.5 | Trochu moc technické pojednání, z něhož nedobře vyplývá, k čemu vegetační databáze mohou být. Trochu postrádám taky odkazy na práce, z nichž esej čerpal. | 1 | 2 | rád bych slyšel o různých typech diskontinua (ve fyzickém prostoru, v ordinačním prostoru). Taky v klasifikaci se data rozdělí vždycky, čili sama o sobě klasifikace není dobrý postup pro identifikací diskontinuí. | 1 |
Kuťáková | 1.5 | Dobré, ale trochu v zajetí představy, že klasifikace je ultimativní cíl, kterého má být dosaženo, a ne prostředek k nějakému dalšímu porozumění. Malý důraz na klíčovou otázku ekologické specializace malých druhů. | 1 |
2.5 |
učebnicově špatná definice minimiareálu, nejasný rozdíl mezi třídou a asociací | 2 |
Brůna | 1.5 |
Důkladné a správné, jen mi z toho nevyplývá, jak tu informaci z trvalých ploch využít. |
1.5 | 1.5 | potěšilo by mě uvedení některých konkrétních indexů diversity a úvah na nichž jsou postaveny | 1 |
Hlavička | 1 | 2 | 1.5 | Jistě všechny tyhle procesy podmiňují úspěch invazních druhů, ale přece jen bych rád slyšel co je důležitější a co míň. Při klasifikaci typicky uspořádávám stanoviště ne podle (zevně daného) typu, ale podle přítomnosti druhů | 1 | |
Lepková | 2.5 | Dost špatně uspořádané, trochu páté přes deváté | 2 | 2 | Pattern jednoho druhu může být způsobenou také heterogenitou prostředí! Pojednání o diskontinuu dobré, ale týkalo se jen jednoho typu diskontinua (schází diskontinuum dané agregovanými optimy druhů podle gradientu | 2 |
Potůčková | 2.5 | Esej není ani moc o vegetaci, spíš o fylogeografii. Je zřetelné, že historie má vliv všude, ale já bych chtěl hlavně vědět, kdy to bez její znalosti opravdu nejde. | 2 | 2 | Spíš pojednání o tom, co ordinační techniky dělají, a ne kdy jsou vhodné. Diskuse agregace/segregace není úplně přesvědčivá - kompetici z ní jednoznačně rozhodně nezjistím | 2 |
Suda | 2 | škoda že není zmíněna role pozitivní zpětných vazeb v AHL. Také občas věcné chyby. | 1.5 | 2.5 | Rád bych tam slyšel konkrétněji o sběru dat ve vztahu ke jmenovaným dvěma faktorům. Taky pojednání o vlivu historie bylo ode všeho trochu a základní věci v tom zanikly. | 2 |
Švarcová | 1 | 1 | 2 | K testu, zda druh migruje potřebuju víc než jen prostorové rozšíření. Rovněž znalost životní strategie druhů mi neumožní rozhodnout, zda si konkurují nebo ne. | 1 | |
Szostoková | 2 | Hodně technických informací, z nichž ale moc nevysvítají souvislosti a výhody/nevýhody. Není vždy zřejmé, jaké práce autorka diskutuje. Také mě nepotěšilo, že se hodně opírá o práce, jež jsme četli v rámci cyklu. | 2.5 | 2.5 | Příčiny agregace špatně strukturované (heterogenita prostředí ve dvou nezávislých bodech). Změnou měřítka nemůžu otestovat, zda heterogenita prostředí má vliv nebo ne. Rovněž pojednání o transformacích neříká, proč by je člověk potřeboval, a co jejich různým použitím změní. | 2 |
Vacková | 2 | Ty výhody nakonec nejsou moc jasné. Taky mi není jasné, jak autorka chápe "opakované" snímky | 2.5 | 2.5 | Pojednání o typech numerických klasifikací bídné - ani jedna technika není uvedena! | 2 |
Veverková | ! | dobré, i když místy trochu stručné | 2 | 1.5 | Pojednání o tom, jak zjistit, z jakých příčin se dva druhy vylučují mohly být daleko důkladnější | ! |